sobota 26. dubna 2014

Doksy Race Tour 2014

Bylo nebylo, jedné velikonoční soboty jsem se vyprdla na pořádání Pražských Velikonoc a jela radši s Oldou závodit do Doks. Na programu byly 4 okruhy v pořadí běh - kolo - běh - koloběh a v nich vložené disciplíny, kde týmy mapu na jednotlivé okruhy dostaly až při startu na okruh. Limit závodu 8 hodin. Při této koncepci je v podstatě nemožné určit nejvýhodnější strategii, protože nelze odhadnout, jak časově náročné budou kontroly v dalších okruzích, ani kolik bodů se v jednotlivých okruzích nachází. Náš plán je na začátku sbírat více kontrol a ke konci více vynechávat a zároveň se snažit na prvních dvou okruzích strávit něco přes dvě hodiny, aby nám na druhé dva zbylo něco pod dvě hodiny. Chceme také absolvovat všechny vložené disciplíny, za než je automaticky 10 bodů bez ohledu na rychlost. Další až 3 body se dají získat za rychlost nebo úspěšnost v disciplíně.
Bezděz - místní dominanta, kam jsme naštěstí nejeli :)

I. běh
Startujeme dvěma kontrolami paměťáku a bereme mapu na první část treku k Mácháči. Mapa Myšlín z roku 89 překvapivě docela sedí, ale dvě kontroly bohužel někdo ukradl. Jsme tam ale s dalšími týmy, takže se vcelku rychle shodujeme, že kontrola tam není a běžíme dál.
Na kánoi vynecháváme dvě kontroly, pádlujeme proti větru, takže posun kupředu je dost pomalý. Vidíme, že naši soupeři z týmu EXIT mají stejnou taktiku, takže bychom i tak měli dosáhnout na bonusové body.
Od jezera, co je vlastně rybník, pokračujeme na mapu Nová skalka, kde sbíráme všechny kontroly orienťáku. Trošku se bojím, jestli jsme neměli nějaké vynechat, do depa přibíháme po dvou a půl hodinách. V depu ještě střílíme z luku, Olda samozřejmě bravurně, já nad očekávání :) Akorát si udělám opravdu epesní modřinu na vnitřní straně lokte od tětivy.

Mácháč - velká romantika :)
II. kolo
Olda v depu děsně spěchá, nebo já jsem děsně pomalá, takže si hold musí chvíli počkat. Tentokrát si bere mapu on a já ho jen následuju. Nějak mi to nejede, písčitý cesty jsou dost peklo, ani tahat se moc nedá. Po pár kilometrech přichází rozptýlení v podobě běžeckého krosu. Kopce jsou dost nechutný, ale naštěstí celý kros trvá jen 7 minut. Takže docela pohodička oproti bolskrosu na parkáči.. Pokračujeme směrem k inlajnům, po cestě je jedna kontrola zase ukradená, opět se nás sejde několik týmů, takže marné hledání rychle ukončujeme. Olda předvádí skvělý trik, jak mě na kole zrychlit a nenápadně mi vnutí mapu. Další kontrola je pro změnu špatně, vlevo od cesty místo vpravo, takže ji nemáme šanci najít a na brusle přijíždíme značně zpruzelí. Navíc tam nemají vodu, jak bylo řečeno na rozpravě. Na bruslích valíme jak o život a 12km zvládáme za necelých 26 minut i s pádem. Přes dvě další kontroly, na které bych já osobně asi nejela, valíme do depa. Přijíždíme tam po pěti hodinách závodu, což asi není úplně optimální, vzhledem k tomu, že na další dvě kola nám zbývají jen tři hodiny.

III. běh
Třetí okruh začínáme na lanových překážkách, okruh není těžký, ale já nějak neumím na překážkách moc spěchat, takže bonus za rychlost získávají naši soupeři. Pokračujeme na paddleboarding, pro jistotu protáhnu Oldu hustníkem, když tam šlo krásně dojít přes kemp. Jenže, kdo to má vědět, když je v mapě kreslený plot…  Docela oceňujeme frontu a půl hodiny stopčasu, aspoň si odpočineme, pokecáme s ostatními týmy. Po paddleboardingu nám zbývá asi 50 minut na orienťák, na koloběh chceme mít hodinu a půl, abychom stihli lezení a bouldry. Bereme asi polovinu kontrol a já lituju, že nemáme víc času, protože tady jsou kontroly časově levné. Jenže kdo to měl vědět?

IV. koloběh
Jasným cílem koloběhu je absolvovat lezení a boudry, protože se na nich dá získat spousta bodů. Trošku mě zaskočí, že všechny disciplíny jsou úplně na druhé straně mapy, ale měli bychom to stihnout. Jsem ráda, že jsme si skutečně nechali hodinu a půl a nenechali se ovlivnit. Blouďas mi totiž při čekání na paddleboarding prozradil, že mají v plánu si nechat jen hodinu. Valíme rovnou na boudry a jsme 100% úspěšní, i když sem tam mám problém se svojí trpasličí výškou. Pokračujeme na nedaleké lezení. Olda se odváží na těžší cestu a já hladce dávám lehčí. Na druhé skále chvilku čekáme a pozorujeme slečnu, která má problém a nakonec to vzdává. Chvilku rozmýšlíme, kdo co poleze, já jdu nakonec těžší cestu a Olda lehčí traverz. Cesta je opravdu pěkná, chyty jsou ukryté, ale dobré, takže si opět připisujeme kompletní body. Po cestě do depa ještě stihneme posbírat pár kontrol, přesvědčím Oldu na dvě dvoubodovky před cílem, takže závodíme až do konce. Přijíždíme s pěknou  sedmiminutovou rezervu. Nakonec nás čeká poslední disciplína – laserový biatlon, který už se nepočítá do celkového času. Já jsem nadmíru spokojená se třemi zásahy v každé položce. Olda v leže čistý, ve stoje všechny nad, což mohlo být docela dobře zbraní.

Pořadatelé si připravili docela oříšek s bonusy za rychlost na vložených disciplínách, k tomu se přidaly ukradené kontroly. Takže na výsledky čekáme dlouho, aby byly vyhlášeny úplně jinak, než jaké jsou finální výsledky po připomínkách týmů. Jinak byl závod moc pěkný, obzvlášť se mi líbily vložené disciplíny. Tome. díky! Naše první místo i mezi všemi chlapy bylo tak třešničkou na dortu :)

Výsledky jsou na stránce závodu. Časem snad přibudou i nějaké fotky. Zatím je k dispozici krátké video ze závodu, někde tam myslím pádlujem:




Žádné komentáře:

Okomentovat