neděle 7. července 2013

Liberecký survival 2013

V pátek po práci nabírám Kamču na Křižíkově, docela slušně zvládáme natetrisovat dvě kola a spousta krámů do Bobka (čti Peugeot 206) a vyjíždíme směr Liberec. Navigaci zavrhuju, a tak si bloudění vybíráme už do centra závodů J Shromaždiště je v areálu ve Vesci, pěkné zázemí, to se cení…
Účastníci závodu - foto Zuzka Jiřištová
Noční etapa startuje po minutě intervalově od 22 hodin. Jede se na kole s povinným pořadím kontrol a vloženými disciplínami. Během prvních třech kontrol vystoupáme až na Ještěd, je krásně osvětlený, boží výhledy. Volíme důsledně objížděčky, abychom jely a netlačily, i když to není vždy nejrychlejší. Z Ještědu sjíždíme na křižovatku, kde je start koloběžek. Bereme koloběžku a frčíme dolů do Světlé. Kamča pociťuje nevýhodu své muší váhy, když jí to oproti mně vůbec nejede :-D Z cíle koloběžek běžíme zpět nahoru přes jednu OB kontrolu, kterou trošku kazíme; mapa tam byla trošku čudná… Na pátou kontrolu na kole je pěkná volbička, nakonec volíme objížděčku přes Liberec, asi správně. Další dvě kontroly na kole jsou na pohodu, i když kopců nás rozhodně nešetří, a jsme v inline depu. Na bruslích si dáváme pěkný dvoukilometrový kopeček na utavení stehen a zpátky běžíme po naučné stezce (kterou někde v polovině ztrácíme a nabíháme na jistotu na silnici) s bruslemi v rukách. Do cíle už to je jen kousek, ale mapově to není zadarmo. Dojíždíme ve 2:45 ráno, čistý čas 4:30, 43km na kole 2:40, 40‘ 6km běh, 10‘ 2km in-line.
Urychleně zalejzáme do spacáku, nastavujeme budík a mobil ukazuje „do buzení zbývá 3 hodiny a 45minut“, no žádnej slávek.  Nicméně získáváme výhodu oproti jiným týmům, které noční etapu jedou pomaleji a přichází tak o cenné minuty spánku.

Denní etapa má poměrně zvláštní pravidla. Pořadí týmů je dáno primárně počtem splněných pilířů (v jednom depu je potřeba nasbírat daný minimální počet bodů, aby byl pilíř splněn), dále rozhoduje počet bodů a nakonec čas. Zvláštností jsou kontroly na bajku „jen“ za 0,5 bodu, takže volíme strategii objet co nejvíce vložených disciplín a brát jen MTBO kontroly, které jsou po cestě, která se nakonec ukazuje jako správná.
Startuje se hromadně v 9 hodin blátoběhem (4 body). Značení je místy nepochopitelné, a tak se včasnou otočkou dostáváme s Kamčou před všechny chlapy J

Na trati - foto denik.cz

Start - foto Tomáš Klemt
Řádně zaprasené dobíháme zpět do Vesce a přezouváme na brusle. Na bruslích je možné objet 4-7kol, každé za bod. Rozhodujeme se, že pojedeme 6, abychom měly splněný pilíř Vesec (pro splnění potřeba 10 bodů; ještě se do něj počítá boulder, který necháváme nakonec, pokud zbyde čas), s tím, že poslední, 7. kolo můžeme dojet, když nám zbyde čas v depu. Trasa inline je klikatá a na konci pěknej zalamovák, žádná rovinatá pohoda.
Krosík v Harcově - foto Tomáš Klemt
Po bruslích sedáme na kolo a míříme do depa Harcov. Dáváme krosík (kde se ztratíme, kvůli špatnému značení a přidáváme si zbytečně několik minut) zakončený nízkými lanovými překážkami a taky minigolf, kde naše 2 body zachraňuju posledním úderem J Potom vyrážíme na orienťák do liberecké ZOO, je to super běhat mezi zvířátkama, nejlepší je vyvalenej slon J Nejtěžší je najít správné cedule s otázkama, první je ještě navíc jinde než v mapě.
Lanové překážky - foto Tomáš Klemt
Přes Liberec přebíháme k nádrži a jdeme veslovat na pramici, každá jedno veslo, jsme dost marný, ale nakonec dojedeme tam i zpět… Ze stejného místa je ještě ručkování na slacklině nad vodou, obě zvládneme asi 8 metrů, dál už to nejde, nohy sedřený, ruce bolavý. Dál to prej bylo trochu lepší, když měl člověk dolní půlku těla ve vodě, tak ho docela nadnášela… Máme hlad, užíráme pořadatelům polomáčenky a spěcháme do depa, abychom se pořádně občerstvily. Před závodem jsme si říkaly, že bychom mohly stihnout i nějaké další kontroly mimo přímou trasu mezi disciplínama, ale usuzujeme, že času je málo a jedeme v podstatě přímo na tajnou disciplínu (4 body, které můžou doplnit jakýkoliv pilíř), je to první pomoc, naštěstí nečekáme frontu jako některé ostatní týmy.
Další depo je u jablonecké přehrady, kajaky – kdo neumí eskymáka, musí objet bójku. Sice jsem toho na kajaku moc nenajezdila, ale dostat levé pádlo místo pravého je pro mě peklo :-D Další disciplína je střelba z praku, jsme marné jako ostatní, Kamča se dokázala jednou trefit, jinak nic. Od přehrady stoupáme na dvě rozhlednové kontroly – Nisanka a Černá Studnice, převýšení asi 500 metrů, už nám to do toho kopce moc netáhne… Na Černé Studnici je taky lezení, přesvědčuju Kamču, že dá 6 a skutečně jí po váhání u jednoho kroku zdolává. Já mám docela dilema, co lézt s mojí chromou rukou, nakonec zkouším taky 6ku. Naštěstí je tam na pravou ruku spára, do které ji zaseknu celou a cestu v pohodě dávám J.
Lezení - foto denik.cz
Výhodou předchozího šlapání do kopce je následný sjezd do Jablonce. Snažíme se máknout, abychom stihly boulder, ale Kamča už má docela dost. Já trochu lituju, že jsme nevzaly vodítko, ale doposavad jsme jely vyrovnaně. Na nebližší křižovatku u boulderu přijíždíme 30 minut před limitem, do cíle by to mělo být asi 10 minut. Rozhoduju, že to zkusíme stihnout. Hážeme kola do lesa a vydáváme se pěšky směrem k zakreslenému čtverečku, boulder ale najít nemůžeme. Z mapy není nic poznat, zkoušíme křičet, ale žádná reakce. Po deseti minutách uznávám, že nemá cenu dál hledat a riskovat, že nestihneme limit.  Jedeme do depa a já doufám, že stihneme objet aspoň to jedno kolo na bruslích, které nám „chybí“. Přijíždíme 12 minut před limitem (kolo na bruslích trvá 7 minut), ale pořadatelé nám sdělují, že na brusle už nemůžeme, že se mohlo vyjet naposledy před 3 minutami. Poslední půlhodina závodu mi zkazila celkový dojem, netuším, jak jsme měly boulder najít, prý jsme kolem něj běželi při úvodním běhu, ale jak jsem to měla vědět?

Závod jinak pěkný, těsně bychom stihly všechny disciplíny, možná škoda, že jsme nemusely řešit jaké kontroly vzít na kole, protože jsme jely vlastně přímo mezi depy. Konkurence v chlapech byla opravdu kvalitní, v holkách nic extra, lepší baby jezdí většinou mixy, takže s Kamčou bez problémů vyhráváme J
Bedna holky - foto Zuzka Jiřištová
Můžete si prohlédnout výsledky, fotky od Zuzky a pořadatelů, článek v Libereckém deníku a fotogalerii v Jabloneckém deníku.